HUMUS IN DRENTHE
EEN OBSERVATIE VAN 'DE WORTELDAGEN' IN NORG
'De Worteldagen' is een onderwijsproject voor tweedejaars studenten theatervormgeving van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), faculteit theater.
Initiatiefnemers: Henny Dörr, Marcel Alberts
Datum project: 22 mei t/m 5 juni 2006Observatie en verslag: Liesbeth Groot Nibbelink
Inhoudsopgave
Introductie
1. Beschrijving van het project
Uitgangspunten van het project
Het traject in de tijd
Observatiegegevens
2. Activiteiten / fases in het proces
Locatie selecteren
De ruimte observeren
Research bij de ruimte
Schetsen in de ruimte / ingrijpen in de ruimte
De ruimte leegmaken
Onderzoek doen naar het thema
Scenario's ontwikkelen
Publiek denken
Positie kiezen: wat is locatietheater?
Voortijdige evaluatie: hoe fijn is een meditatieweek?
3. Evaluatie
Het maakproces van beeldend locatietheater
Belangrijke kenmerken van beeldend locatietheater
Didactiek van beeldend locatietheater
Conclusie
Afsluiting
Bronvermelding
klikken voor meer info over
publicaties van het lectoraatklik
hier voor meer publicaties online van Liesbeth Groot Nibbelink
Geen opmerkingen:
Een reactie posten